Veelgestelde vragen
Hieronder staan een aantal van de meest gestelde vragen. Heeft u een vraag die hier niet tussen staat, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen.
Hebben jullie een wachtlijst?
Momenteel heeft de praktijk alleen een wachtlijst voor de maandag en woensdag. Op de overige dagen kunt u binnen 2 weken terecht. Het kan zijn dat uw kind niet direct op het door u gewenste tijdstip geplaatst kan worden, voor specifieke tijdstippen kan er dan wel een wachttijd zijn.
Hoe kan ik een afspraak maken?
U kunt een afspraak maken door het aanmeldformulier op de website in te vullen. U kunt ook bellen, mailen of WhatsAppen om een eerste afspraak bij mijn praktijk in te plannen.
Wat moet ik meenemen tijdens de eerste afspraak?
Voor een eerste afspraak vraag ik u een geldig identiteitsbewijs of paspoort van uw kind mee te nemen. Wanneer u een verwijsbrief van een arts of specialist heeft, vraag ik u die ook mee te nemen.
Moet ik een eigen bijdrage betalen?
U hoeft geen eigen bijdrage te betalen. Logopedie voor kinderen wordt vergoed vanuit de basisverzekering. De praktijk dient de facturen in bij de zorgverzekeraar, hier heeft u dus zelf geen omkijken naar.
Met welke zorgverzekeraars hebben jullie een contract?
Kinderlogopedie Reinders heeft met alle zorgverzekeraars een contract. De praktijk dient de facturen in bij de zorgverzekeraars, hier heeft u dus zelf geen omkijken naar.
Hoelang duurt een sessie?
Een sessie duurt in de meeste gevallen ongeveer 25 tot 30 minuten. In specifieke gevallen is het soms nodig een langere afspraak te plannen.
Hoelang duurt een behandeltraject?
Een behandeltraject kan enkele weken tot ongeveer 2 jaar duren. De precieze duur is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de ernst en aard van de hulpvraag en de motivatie. Voor een traject worden samen met u de doelen opgesteld en zal de logopedist een indicatie geven van de te verwachten duur.
Heb ik een verwijzing nodig?
U kunt bij Kinderlogopedie Reinders terecht via Directe Toegankelijkheid Logopedie (zonder verwijzing) of na verwijzing van een arts of specialist. Als u via DTL komt is er geen tussenkomst van een arts of specialist nodig, u kunt rechtstreeks via het aanmeldformulier een afspraak maken.
Waar kan ik jullie praktijk vinden?
De praktijk is gevestigd in Arnhem Noord, aan de G.A. van Nispenstraat 139 in Wijkcentrum Bakermat.
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Wanneer u een klacht wenst in te dienen, kunt u terecht bij de Klachten- en geschillenregeling Paramedici. Deze regeling biedt u een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan u van advies voorzien, helpen bij het formuleren van de klacht en zoeken naar een oplossing voor de klacht. Wat u moet doen om een klacht in te dienen kunt u hier lezen.
Mag ik tijdens de behandeling aanwezig zijn?
Ja, aanwezigheid van ouders is zelfs zeer gewenst. Tijdens de sessie kunt u goed zien hoe er thuis geoefend kan worden en krijgt u uitleg van de logopedist. Echter, in sommige gevallen werkt het beter wanneer u er niet bij bent. Dit heeft te maken met de reactie van uw kind op uw aanwezigheid. In overleg kunnen we ervoor kiezen dat u er tijdens de behandeling niet bij bent. U wordt dan na de tijd bijgepraat over de behandeling en de oefeningen voor thuis.
Wat moet ik doen als ik niet kan op het afgesproken tijdstip?
Wanneer een afspraak toch niet goed uitkomt kunt u deze minimaal 24 uur van tevoren (of voor 8:30 uur bij ziekte) afzeggen door te bellen of een WhatsApp-bericht te sturen. Ook kunt u dit via het mailadres doen. Wanneer een afmelding niet op tijd is doorgegeven, kunt u een factuur krijgen voor de gemiste afspraak. Deze factuur wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en bedraagt €30,-.
Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
Uiteraard ga ik zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Hoe de praktijk dit doet, kunt u lezen in de privacyverklaring.